Shellac, spray-tan og make-up for under 350,-

Publisert: 2. april 2018

Sett på byen:

En annonse for shellac-negler, full spray-tan (hele kroppen) og make-up.

Prisen?

I underkant av 350 spenn.

Noen måneder senere:

Tomme butikkvinduer (vel, bortsett fra “lokaler til leie”-skiltet).

Desperate folk gjør desperate ting, og mangel på nok kunder og nok omsetning får dessverre mange salong- og klinikkeiere til å velge å kutte prisene sine i et desperat forsøk på å få skuta på rett kjøl.

Men problemet med å kutte prisene dine selv med små prosenter er at profitten din blir kuttet så mange ganger mer.

Eksempel:

Om du selger en eller annen tjeneste til 1000 kroner hvor arbeidsinnsats og varer tilsvarer 750, har du en profitt på 250. Gir du kunden 10% rabatt, har du imidlertid kuttet profitten din med mye mer – 40%!

Tilsvarende er det hvis du legger  prisene – gjør det og du har plutselig økt fortjenesten med 40% bare ved å øke prisene med 10%.

Det er nesten magisk.

Mer magi og mer i detaljer om dødelige rabatter og premium prising og posisjonering i “Boost salongen!”-boka.

Der får du viktige strategier, prinsipper og teknikker du kan bruke for å ta salongen eller klinikken fremover. Og selvfølgelig får du også mange konkrete tips, ideer og forslag til hva du kan gjøre.

“Boost salongen!” finner du her.

Varm hilsen,

Vegard

P.S. Hva er de verste tilbudene du har sett som ikke henger på greip? Send meg en mail og fortell.

Likte du det du leste?

Hvis du likte det du nettopp leste og vil ha en jevn strøm av kunder som kommer tilbake om igjen og om igjen i årevis fremover, vil du antakeligvis også like "Boost salongen!"-boken.

1 comment comments closed