Så var det den tiden på året igjen

Publisert: Mandag 23. oktober 2017

Så er vi her igjen.

Tiden på året hvor statsbudsjettet legges frem og politikerne later som de er langt viktigere enn de er og får langt større mediedekning enn de fortjener. Politikere, byråkrater, lobbyister, interesseorganisasjoner, reportere og kommentatorer kniver om mest mulig oppmerksomhet rundt sin favorittfanesak og kappes om å kritisere og forsvare.

Jeg syns dette er trist.

For det første syns jeg det er trist fordi politikere og byråkrater allerede har altfor stor innflytelse i folks liv.

For det andre syns det er er trist fordi så mange skriker og roper på at myndighetene må “gjøre noe” fremfor å ta ansvar for å gjøre noe selv.

Uansett hva du og jeg synes og måtte mene… spiller det imidlertid liten rolle. Vi kan ikke gjøre noe særlig med det, uansett hvor tåpelig vi syns det er. Vi kan bare forholde oss til det og er antakeligvis best tjent med å stilltiende akseptere at det er sånn og gå videre og passe våre egne saker.

For det eneste du og jeg kan kontrollere er oss selv.

Og det inkluderer for eksempel kunnskapsnivået vårt.

I dagens samfunn hvor kunnskap er tilgjengelig med noen museklikk er det å ikke vite noe en ganske dårlig unnskyldning. Samtidig er det forståelig. For det kan bli for mye informasjon, også, og det kan være vanskelig å vite hva som er hva og hva du skal stole på.

I “Boost salongen!”-boka har jeg samlet den viktigste informasjonen du trenger for å drive og markedsføre en salong (frisør, hudpleie) eller klinikk (pleiere, terapeauter).

Så slipper du å gjøre det selv.

Ikke bare det, men etter du har lest den kan (og bør) du registrere deg på medlemsområdet så du kan få med deg det som skjer der, også. Blant annet kan du booke en gratis konsultasjon med meg.

Skaff deg “Boost salongen!” i dag.

Varm hilsen,

Vegard

P.S. Salongrelatert apropos til dette med å passe sine egne saker:

Vi så for ikke lenge siden at det ble store protester og oppstandelse fordi det hadde dukket opp en ny kjede med lavprisfrisører. De eksisterende salongene ble rasende og brukte masse tid og energi på å protestere og til og med trekke inn lovverket i et desperat forsøk på å stagge konkurransen fra den nye kjeden.

Jeg syns (med fare for å fornærme noen av de som får disse mailene) det er harry.

Ingen fortjener å være mer beskyttet mot konkurranse enn noen andre. Ja, jeg ville sikkert også blitt irritert og urolig om det plutselig dukket opp en slik konkurrent. Men svaret er ikke å rope på voldsmonopolet.

Svaret er å gjøre noe med det, og det betyr å gjøre noe med seg selv.

Og når det er sagt, så er slik konkurranse ofte irrelevant. Av grunner du finner i “Boost salongen!”-boka, handler ikke folk flest bare på pris. Om du derimot har posisjonert deg slik at du tiltrekker deg de som er mest opptatt av pris og ikke får inn noen av de andre, har du et kjempeproblem som du må gjøre noe med omgående.

Gjør noe med det i dag: Skaff deg “Boost salongen!” nå.

About Vegard Svanberg