Amatør + antipermanent/relaxer = brent skalp (ouch!!)

Publisert: 16. april 2018

Jeg hørte nylig om en dame med afrohår som fikk anbefalt en behandling med antipermanent/relaxer.

Mens hun satt i stolen begynte det å prikke i hodebunnen, før det gradvis ble verre og gjorde skikkelig vondt. Til slutt måtte hun få dem til å vaske det ut.

Dagen etter hadde hun store, røde, kløende og sviende områder i hodebunnen. Skalpen var rett og slett brent og sår, og flere store flekker hadde hår som var brukket/brent av.

Som du vet har jeg ikke bakgrunn som frisør selv, men det lille jeg vet er at man ikke tøyser med relaxere. De inneholder noen av de samme stoffene de bruker i hårfjerningskremer, ovnsrens, toalettrens – og visstnok til og med noen av de samme midlene de bruker til å fjerne blod fra asfalten etter bilulykker! Riktignok i mindre konsentrasjoner, men det er fortsatt farlige greier i feil hender.

Det finnes tilsvarende historier fra klinikker. Alt fra kunder som har fått skuldre ut av ledd hos uerfarne og inkompetente behandlere, til vipper og bryn som har blitt helt maltraktert, til kunder som har fått allergiske reaksjoner eller til og med varige men fordi ukyndige har gitt seg i kast med noe de ikke har greie på.

Det er bra at det er en lav terskel å komme inn i denne bransjen. Jeg liker at det er lett å etablere seg. Og så lenge man bare holder seg til de enklere tingene, som for eksempel bare å klippe (for frisører) eller bare å, si, massere, klippe negler o.s.v. (for hudpleiere, terapeauter og andre klinikker), så er det ikke så fryktelig mye galt man kan gjøre. Skal man gi seg i kast med litt større ting som kan få konsekvenser, så krever det imidlertid at man vet hva man driver med.

Noe som forundrer meg, er at mange salong- og klinikkeiere forstår at det er viktig å vite hva man holder med på i faget sitt, men ikke er like opptatt av å holde seg oppdatert når det gjelder å promotere seg og selge det man driver med slik at de kan få flere og bedre kunder som kommer oftere tilbake.

For i salongen og klinikken din er det nettopp markedsføring og salg som er motoren som får alt annet til å skje.

Om den motoren ikke får jevnlig ettersyn og påfyll av olje, kjølevæske og drivstoff, stopper den.

Om du brenner for yrket ditt og syns dette med salg og markedsføring er vanskelig, men samtidig vet du burde gjøre mer av det, men rett og slett bare står fast…

… så hva med å booke en konsultasjon med meg?

Hvis du vil, kan du klikke her nå, så skal vi se om vi ikke kan få deg i gang.

Jeg hjelper salonger og klinikker ikke bare i Norge, men mange steder i verden med å øke inntektene og tiltrekke seg de kundene de helst bør ha.

Hvis du vil bli en av dem, er første steg å ta kontakt. Det gjør du her.

Varm hilsen,

Vegard

P.S. Jeg vet ikke om det er sant, men jeg har hørt at hårsekken faktisk kan ta skade av slik feilbehandling, så man enten kan få områder som dør ut, eller at håret blir varig annerledes.

For en skjebne.

Uten sammenligning for øvrig, er det en annen skjebne jeg gjerne vil hjelpe folk med; nemlig å få de salongene og klinikkene de vil ha.

Jeg vil at folk skal ha sunne og friske salonger og klinikker som skinner. Ikke halvdøde, slik som hårsekkene til hun stakkars dama som opplevde det hun gjorde.

Vil du også det?

Mer informasjon her.

Likte du det du leste?

Hvis du likte det du nettopp leste og vil ha en jevn strøm av kunder som kommer tilbake om igjen og om igjen i årevis fremover, vil du antakeligvis også like "Boost salongen!"-boken.