Det handler ikke om tingen din

Publisert: Mandag 11. desember 2017

… nei, jeg snakker ikke om den greia (eew).

Jeg snakker om det du gjør.

Noen spurte meg nemlig om hvordan jeg finner stoff til alt jeg jobber med. Jeg skriver bøker, nyhetsbrev, eposter, blogg og har en podcast.

Svaret mitt var kort og enkelt, og altså temaet for i dag:

Det handler ikke om «tingen» din.

Noen som driver med deler til veteranmotorsykler (om du trodde du var i en smal nisje…) sa at «det er jo grenser for hvor mye jeg kan si om for eksempel motorolje».

Nettopp.

Og derfor handler ikke hyppig kommunikasjon med kunder og prospekter om å si mest mulig om hva du gjør, alle og produktene og tjenestene dine, eller hvor flink du er.

Det handler om å få dem til å kjøpe deg før de kjøper det du gjør.

Å være frisør eller hudpleier med egen salong eller klinikk, handler ikke bare om hvordan du utfører faget ditt.

Ja, du må være flink, gjøre det du skal, gjøre det riktig, og så videre.

Men aller mest handler jobben din om hvordan kunden din har det, og om å få dem til å føle seg bra.

Jeg dykker langt dypere ned i materien i «Boost salongen» (som du kan skaffe deg her). På side 184, for eksempel, får du drøssevis av tips til ting du kan skrive om. Følger du dem, garanterer jeg at du aldri kommer til å gå tom for ting.

«Boost salongen!»-boka finner du her.

Varm hilsen,

Vegard

P.S. En av strategiene jeg skriver om i «Boost salongen!», handler om å sende hyppige mailer til kunder og kontakter på epostlistene dine. Noen spurte i den forbindelse om ikke folk blir lei av å få mailer ofte – kanskje hver dag.

Det finnes både korte og lange svar på det spørsmålet, og som alt annet her i verden kommer det an på.

Det er selvfølgelig viktig at mailene du sender er såpass interessante at folk gidder å lese dem. Det betinger, som jeg allerede har vært inne på i denne bloggposten, at du ikke bare skriver om «tingen» din, men også klarer å skrive om andre ting som er relevant og interessant.

Men så har du de som likevel melder seg av fordi de ikke vil ha mailene.

Og det er helt greit.

Avmeldingsknappen er lett tilgjengelig i bunnen av hver eneste mail jeg sender ut, og sånn er det av en grunn. Den grunnen finner du i siste avsnitt på side 183 av «Boost salongen!»som du kan skaffe deg her.

 

About Vegard Svanberg