Velkommen, Tonje!
Har du kommet hit, kan du gi deg selv et klapp på ryggen. Langt fra alle blir invitert til dette programmet. Når du nå er her, er det fordi du har gjort deg fortjent til det, og fordi du etter min mening har satt deg realistiske og oppnåelige mål.
Alt vi trenger å gjøre for å komme i gang nå, er å få deg registrert og ombord, så vi kan sette i gang med å bygge den salongen eller klinikken du ønsker deg.
I et nøtteskall…
Programmet består av 13 moduler som går over like mange uker – totalt cirka 90 dager.
Hver modul varer en uke, og er en del av et større bilde for å få bedriften din til å vokse. Noe av det vi går gjennom kan du bruke med en gang, mens annet er tyngre og større og er en del av en større strategi.
Programmet tilpasses til deg. Du skal innom alle modulene, men hvor mye tid og hvor dypt vi går i hver modul avhenger av deg, virksomheten din, utfordringene dine og målene du skal nå.
Vi snakker sammen to ganger per uke – normalt mandager og torsdager. Mandager ser vi på hvordan det gikk forrige uke og hva du skal gjøre kommende uke.
Den første tiden kommer vi til å jobbe med å se på det du allerede har for å se hvilke «quick wins» som finnes. Avhengig av kundene og klientene du allerede har, finnes det nær sagt alltid endel lavthengende frukt vi kan høste med en gang. Ikke bare gir det deg resultater nesten med en gang, men det gir deg også større selvtillit og booster motivasjonen din. Endel av dette kan vi sette i verk før vi går på de tyngre delene.
Vi kommer til å bore oss ned i betydningen av det du gjør – altså utfallet kundene dine sitter igjen med… slik at kundene dine fortsatt kommer til deg – selv når konkurrenten lenger ned i gata underbyr deg.
Her er noe av det andre vi skal jobbe med i løpet av ukene sammen:
- Strategi for salongen/klinikken. Alt du gjør må ha et formål, og du må vite hva formålet er. For å få til det du vil, er det ikke så viktig å sette store mål, men det er viktig å ha en strategi som du kan henge alt annet på.
- 80/20, Premium posisjonering og premium prising. Før vi starter med å få nye kunder inn døra, er det et område salong- og klinikkeiere har en tendens til å ovese. Vi tar tak i det først. I tillegg finner vi ut av hvordan du vil posisjonere og prise deg overfor de nye som skal komme inn.
- Den ideelle kunden. Hvem er det? Hva kjennetegner dem? Og hvem vil du unngå?
- Prising. Den enkleste måten å skru opp overskuddet på. Men hvordan gjør man det uten å miste kunder samtidig? Og er det mulig å både skru opp prisen og gjøre kundene mer fornøyd? (Svaret er «ja»)
- Epost er ikke dødt… men det må gjøres riktig. Lær å skrive mailer kundene dine vil ha, og som drar dem tettere til deg og bygger sterkere forhold til dem – slik at du får dem til å komme til deg og anbefale deg til venner og kjente.
- Service Creation Champion. Lag produkter og tjenester som folk vil ha – og bygg en prosess det er mulig å følge.
- Effektiv oppfølging. Hva er det ni av ti klinikker og salonger glemmer? Å følge opp kundene sine jevnlig. Her får du lære hvordan du gjør det i praksis, slik at kundene har deg først i tankene når de trenger det du tilbyr – og kommer tilbake gang etter gang.
- Hvis noen snakker om deg, så sørg for at det er du som casher inn på det. Anbefalinger og referanser er noe av det viktigste vi har. Men hvordan får vi det til å skje oftere? I denne modulen lærer du det – godt hjulpet av maler og eksempler som får deg fortere i gang.
- Få flere nye kunder. Det er på tide å få flere nye kunder inn. Hvordan gjør du det? Led nye kunder inn med riktig og kostnadseffektiv annonsering, både digitalt og i mer tradisjonelle kanaler.
- Ansatte. Det er ofte vanskelig å få ansatte til å gjøre det du vil, når du vil og på den måten du vil det. Hvorfor er det sånn… og hva kan du gjøre? Her får du svarene – og oppskriftene og malene du kan følge.
- Hvordan finne toppkundene og få dem inn i din fold. Du vil få lære et system som kan brukes både til å oppmerksomheten fra de kundene du spesielt vil ha, samt å «reaktivere» kunder som har vært hos deg før, men sluttet å komme.
- Profitt først! En allment akseptert formel for å beregne overskudd er at «salg» minus «utgifter» er lik profitt. Det er klart og tydelig. Dessverre tar ikke den formelen høyde for menneskelig oppførsel og handlemønster. I denne delen tar vi for oss økonomi og økonomistyring.
Jeg hjelper deg med å skrive og se gjennom innholdet du skal lage, for eksempel tekster til annonser og annet du trenger for å drive leads (potensielle kunder) til deg.
Du får hjelp til alt av markedsføringsmateriell du trenger, inkludert hjemmeside og annet. Jeg kommer ikke til å bygge og vedlikeholde dette (f.eks. hjemmesiden din), men jeg guider deg til hva du trenger, hva du bør gjøre, hvordan du skal skrive og kan gi deg råd om hvilke verktøy eller ressurser (programvare, byråer etc) du trenger og bør bruke.
Du får tilnærmet ubegrenset antall «videokritikker» av alt markedsføringsmateriellet ditt. En «videokritikk» er en video der jeg f.eks. går gjennom hjemmesiden din og hva du bør endre og gjøre annerledes. («Tilnærmet ubegrenset» betyr at du ikke kan be om en ny før du har gjort noe med den forrige.)
Du får tilnærmet ubegrenset tilgang til å stille spørsmål via epost. Hvis du står fast på noe mellom samtalene våre, prioriterer jeg epost fra deg. («Tilnærmet ubegrenset» betyr at spørsmålene er relatert til det vi jobber med den uken, at du ikke bare stiller en mengde spørsmål uten å gjøre noe, og så videre.)
Og ikke fortvil… Ting skjer i livet, og om du skulle bli syk eller noe skulle skje underveis, tilpasser vi oss.
Ingen kan garantere «suksess» eller resultater. Heller ikke jeg. Men det jeg kan love deg, er at jeg vil gjøre min del, så lenge du gjør din. Jeg hadde ikke invitert deg til dette programmet om jeg hadde ment at målene dine var urealistiske eller uoppnåelige. Målet mitt er å få deg til å lykkes med det du vil få til. Om ikke annet, så kan du stole på meg fordi det også er i min interesse at du lykkes. Det tjener både deg og meg. Uten at du får noe ut av programmet, får ikke jeg noe å vise til, heller.
Slik setter du i gang:
- Den fulle investeringen i dette programmet er 110 000 kr + MVA.
- Om du bestemmer deg innen 48 timer etter «Breakthrough Call»-samtalen, får du en «Fast Action»-rabatt. Siden dette programmet også er under utvikling, vil prisen inntil videre være 75 000,- + MVA. Du kan i tillegg spre dette på tre månedlige betalinger á 25 000.
- Eller du kan velge å ta hele investeringen i en runde. Isåfall koster hele programmet 65 000 eks. mva. Dette forutsetter også at du bestemmer deg innen 48 timer etter samtalen.
Legg igjen detaljene dine nedenfor og velg det som passer for deg.